lørdag 13. juni 2009

Mønster på babybukse!

I forrige innlegg viste jeg bilder av et par bukser som jeg har sydd. Fant som overnevnt mønstret i en gammel mønsterbok fra 1981 som heter Barneklær og kosedyr, gitt ut på Schibsted. Håper det var svar på spørsmålet ditt Perler på en snor :-) Findus lurte også på mønsteret, og har mine tvil på at boka er i handel nå, så har scannet de to sidene som var aktuelle. Mønsteret laget jeg selv etter oppskriften og tegningen som står på sidene. Kan nok tilpasses både små og store jenter. Det står i boken at det er str 68, men etter mine mål og små modeller, vil jeg si det heller tilsvarer en str 74/80. Men dette kommer selvførlgelig ann på den lille som skal bruke den :-)
Lykke til med sying jenter!!

4 kommentarer:

Findus sa...

God kveld :O) Takk for mønster . Har finni et til voksne ( og kjøpt alt...) så det må jeg forminske ... Skal nemlig ha det til både 10 og 7 åringen i huset . Stoff og stil hadde voksen str. du får følge med i bloggen min så får du se den store varianten etterhvert . Du venter på ei lita tulle skjønner jeg ;O) spennende !!! De er jo så herlig , har 2 jenter og 1 gutt selv.Takk også for hyggelig kommentar . Forsatt god helg til deg ;O)

perler på en snor sa...

Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min:)
Og tusen takk for mønsteret, den skal jeg prøve å få sydd til minstemor.
Tomta vår ligger på i Bjørkavågen, vi gleder oss, -begynner å vokse ut av tomanns boligen vår med tre barn;)

Anonym sa...

Heisann! Så morsomt! Jeg holder akkurat på med den samme buksen. Fant boken hjemme hos mor. Synes også den ble veldig stor, og jeg skjønner godt at du har sydd den inn i bena. En ting jeg lurer på og har forsøkt å få tak i: hvit elastisk sytråd. På Stoff og Stil hadde de bare sort, sa de. Har du noe tips?

Anonym sa...

Og gratulerer SÅÅÅÅÅ mye med en liten til! Så utrolig kjekt!