torsdag 26. februar 2009

Kjøkkenet mitt...

Kjøkken er tema for denne rundens interiør gavealong. Fristen for å sende ut gaven nærmer seg VELDIG, så jeg skulle nok lagt ut disse bildene for LENGE siden...
Min stakkars hemmelige venn aner vel ikke hva hun skal kjøpe, så jeg beklager det..får håpe du er like treg som meg og ikke fått kjøpt noe enda ;-)

Vi kjøpte denne leiligheten i 2005 og levde i oppussing altfor lenge. Likevel blir jeg aldri helt ferdig, og det finnes alltid noe å forandre på. Kjøkkenet er et av disse evige prosjektene...
Én uke er det ikke stort nok eller koselig nok, plutselig kan det bli for hvitt for meg eller for mye farger, eller så er det rotet som tar overhånd. Det finnes alltid noe å sette fingeren på...
ønsker og drømmer om å gjøre ting annerledes popper stadig opp i hodet.
Men egentlig så trives jeg ganske så godt... :-)

Enkel hvit innredning fra IKEA. Tidløs og flott synes jeg... men det som også synes er ALLE sjokolade og syltetøy flekker til en liten krabat som så gjerne vil hjelpe til... Ikke like praktisk alltid, men hva har vi vaskefiller for :-)


Et stadig tilbakevendende problem er lagringsplass. Uansett hvor mye man kaster, eller hvor smarte oppbevaringsløsninger man kommer på er der ALDRI nok plass... rart! Jeg har derfor unngått at dere får se oppå det flotte "organiserte" kjøleskapet mitt. Ikke et vakkert syn...
så gode tips tas imot med takk! ;-)


Bordet og stolene var sommerens prosjekt i fjor. Farmor og farfar kjøpte det når de giftet seg for litt over 50 år siden, og de hadde stuet det bort i kjelleren. Frimodig som jeg kan være spurte jeg om jeg kunne få det. Lykken var stor når de sa ja! Jeg malte det hvitt og trakk om stolputene. Lillegutt her i huset bidrar med gaffel og skje, småbiler og lekedyr for å få den slitte looken... Han dundrer løs og koser seg max...
Så bordet begynner allerede å få en flott og nostalgisk patina ;-)


Her i høst fikk jeg ånden over meg og startet med prosjekt "male vegg". Det var mens jeg fortsatt hadde mammaperm og LITT tid til overs... Det som er synd er at jeg fortsatt ikke er helt ferdig...
Over kjøkkenbordet har jeg begynt å male på et ordtak/sitat eller hva jeg skal kalle det. Men det tar såpass tid(og krever en litt slitsom arbeidsstilling) at jeg bare har fått malt halve enda.. Så halleluja for wallstickers! Mye enklere, og det blir garantert vellykket.


Men ellers synes jeg egentlig det ble ganske fint! Tok ganske mange timer, men utfra økt trivsel på kjøkkenet synes jeg det var verdt det :-)
Jeg har fått mye skryt for det, og det er jo også ganske kjekt!
Det er iallefall ingen som har maken... :-)


Så nå gjenstår bare en del små ting. Ei hylle her, og litt silikon der, så blir det riktig så bra!

Ha en god vårlig dag videre!


5 kommentarer:

Åse-Lill og Runar sa...

Hei Beate!
Kjempekoslig å lese og studere på bloggen din/dokka!
Veldig fint kjøkken, og som du nemde, ingen andre he det samme..:)
Håpe alt står bra til med små og store der nede:)

Anne Mette Lie sa...

Elsker kjøkkenveggen din! *misunnelig*

Bakketun sa...

For en lekker kjøkkenvegg!!!

Anonym sa...

hmmm... føler jeg har fått litt lite kreditt for jobben jeg gjorde med kjøkkenbordet deres :P
og skapene dine var rene til jul ;) bare vent til det kommer to stk som skal "hjelpe til" på kjøkkenet du :D hehe... det kan bli interessant...

Anonym sa...

Hei, Beate!Koseleg å sjå kva du driv med.Stikk nok innom neste gong eg er i området.Tante Bjørg (tru det eller ei!!!)