fredag 6. mars 2009

Bestemorruter til lillejenta!

Har lært meg å hekle-jippi! En stor takk rettes til Mariann for tålmodighet og en kyndig hånd:-)
Jeg har skulle lært meg å hekle i årevis, men har aldri blitt. Nå som vi venter en liten en til, fant jeg ut at et teppe av bestemorruter var et passende prosjekt å starte med.
Startet for en liten måned siden, og ble FORT hekta. Valgte et relativt enkelt mønster slik at jeg skulle klare å holde motivasjonen oppe:-) Nydelige farger i økologisk bomull(dyrt som fy) ble valgt, så var det bare å sette i gang!


Bunken med lapper vokste fort, og nå er jeg faktisk ferdig:-)
36 ruter ble det tilsammen.


Kunne egentlig tenkt meg å hatt det litt større, men fant ut at med den garnprisen så var det ikke verdt det. Teppet blir nok uansett stort nok til ei lita tulle.


Visste ikke helt hvordan jeg skulle avslutte etter jeg hadde montert det sammen. Så jeg leste litt i en heklebok for nybegynnere, og fant ut hvordan jeg kunne lage kanten...sånn ca :-)
Jeg prøvde meg litt frem og til slutt ble det ikke så aller verst.


For dere erfarne er dette sikkert superenkelt,
men for å være mitt første hekleprosjekt må jeg si meg godt fornøyd!
Så da får vi se hva som blir neste... :-)


9 kommentarer:

Mariann sa...

Dette var bare helt nydelig!!! Skulle ønske jeg kunne hekle jeg også. Det er vel bare og prøve??!

Ønsker deg en riktig god helg ;-)

Ingrid sa...

Eg er SUPERKLAR for at du skal lære meg å hekle!!!

Kjeruben sa...

Flink du har vert! Og så skjønne fargar!!!!
God helg :-D

Anonym sa...

Du er så utrolig flink!! Jeg blir så imponert over alt du får til!!

Her er det lite håndarbeid for tiden.. Går mest i bleieskift og amming, og oversettelse når tiden strekker til.. Får satse på bedre tider etterhvert.. :-)

Stor klem:-)

Maria ( Idekroken ) sa...

Oj! Så flink du er! Det var et kjempefint teppe! og nydelig fargekombinasjon. Fikk lyst til å herme ;)

Klem Maria fra Idekroken

Jenny - supersnella sa...

Så fint!! ser ut til at bestemorruter er årets hit :) har akkurat sendt et teppe til bergen ;) Så er like ferskis som deg - og du så gøy det er!

Herlige farger til ei lita tulle :)

Flink du er, Beate!
klem

Anita sa...

Plutselig var det lenge siden jeg var innom her! Nydelig teppe du har heklet! Kjempefin kant rundt også! Så dere skal ha ett lite gull til!! Når da?? Spennende å følge med på alle disse blogge fødslene! Kos deg masse i helgen! Klem!

Anonym sa...

Har akkurat heklet et sånt vognteppe selv! Til en liten gutt jeg var fødselshjelper for. Gjorde som du, lette meg fram, prøvde og feilet, morro! Nå har jeg begynt på luer.. Klem fra Lena (i barnehagen)

Anonym sa...

Fantastisk flott teppe, Beate!
Nydelige farger og veldig fin kant rundt og avslutning. Kjempebra til "førsteeksemplar" å være.
Godt jobba :)
Mainy