onsdag 22. april 2009

Nattbord til glede!

Da var det siste prosjektet endelig i havn!
Har lett etter nattbord en stund... og ville gjerne ha noe annet enn IKEA og strømlinjeformede greier...hehe:-) Har blitt litt mye av det de siste årene.
På loppemarked forrige uke fant jeg- og gjett om gleden var stor!?!! :-)
Om de er så VELDIG gamle vet jeg ikke. Synes likevel jeg gjorde et bra kjøp med 350,- for begge to. Iallefall når de i utgangspunktet skulle ha 400,- per stk!??!
Vurderte å beholde de naturell, men treverket var såpass stygt at jeg ble enig med meg selv om å gi de et strøk eller tre med malerkosten... evt isskrapa som jeg brukte :-)
Glemte selvfølgelig å ta bilde før jeg skrudde av knotter og sånn, men kom på det før jeg hadde malt ferdig nattbord nr 2.

Sånn ca så det iallefall ut "før" jeg begynte.



Blandet litt maling og fikk en nydelig grønnfarge, som jeg er litt ergerlig for at jeg malte over igjen. Skulle kanskje beholdt de slik?!...


Etter et strøk til, og jammen enda et... med isskrapa og sparkelspaden, ble resultatet slik.


Fargen ble litt lysende på de to bildene her, er muligens det siste bildet som har best fargegjengivelse...eller kanskje et sted midtimellom :-)


Knottene er hvite porselensknotter med noen striper av gull. Beslaget er slitt og litt rustent og bygger opp under shabby chic stilen jeg prøvde å skape.


Jeg ble relativt godt fornøyd med nattbordene... men da jeg fikk satt de inn på soverommet, ble jeg megafornøyd! De passet PERFEKT inn!! Akkurat sånn jeg hadde sett for meg!
Så nå blir det tidlige kvelder for å ligge i senga å beundre mesterverkene...kremt...hehe :-)

Hva blir neste prosjekt?!
Følg med! Følg med!

Ha en god kveld folkens!

10 kommentarer:

Jorunns verden sa...

Ikke verst, ikke verst. Du har klart det igjen;-)

Maliva`s verden sa...

Wow....den fargen der likte jeg du....Råstilig:O)

Fjordheim sa...

Nydelige nattbord. Liker veldig godt slike gamle møbler.
Ha en god kveld :)

Bergheim sa...

Utrolig flotte !!!!

Anonym sa...

Nattbordene ble fine de, men jeg likte de forrige bedre! ;)

LIVS LYST sa...

Å... de ble KJEMPE SKJØNNE!!! Så herlig farger. Jeg elsker de pastellnyansene. De er så søte at man nesten får hull i tenna. Så herlig!

Og når jeg ser litt nærmere, er det jammen akkurat samme som jeg har på mitt soverom. Bare min er hvit...

Disse ble helt herlig spør du meg. Fargen og alt. Knottene også!!! Så flink du har vært!

Hilsen Ljo

Hanna Louise sa...

så fine! Du er flink!!

Mariann sa...

Å så fine di blei!! Nydelige! Ska prøva å ikkje vær misunnelige...:)

Jenny - supersnella sa...

Herlighet så fine... like før jeg legger inn bestilling her ;) Må bare kjøpe et hus først.. hehe

Alt godt! Klem

Anonym sa...

Hei Beate.
Har lurkikket på bloggen din noen ganger nå....og blir skikkelig imponert over prosjektene dine. De nattbordene ble helt nydelige!!!! Veldig etter min stil og smak i allefall:) Når er det du har termin igjen? Her er det en måned igjen....er så spente!! Lykke til med innspurten.

Kamilla (...til Ole)